Felsefenin [Tarihe] getirdiði biricik düþünce Usun dünyaya egemen olduðu, öyleyse Dünya Tarihinde de ussal olanýn ilerlemekte olduðu biçimindeki yalýn Us düþüncesidir. Bu kaný ve içgörü genel olarak Tarih açýsýndan bir varsayýmdýr', ama Felsefenin kendisinde bir varsayým delildir. Kurtul bilgi yoluyla onda Usun [...] Tö'z\e sonsuz Güç olduðu, kendi kendisinin tüm doðal ve tinsel yaþamýn sonsuz Gereci [ve] sonsuz Biçimi olduðu tanýtlanýr. Us Tözdür, yani tüm edinçselliðin varlýðýný ve kalýcýlýðýný onda ve onun yoluyla bulduðu þeydir; — sonsuz Güçtür, çünkü Us yalnýzca Ýdeale dek, yalnýzca 'Gerek' noktasýna dek gidebilecek denli, yalnýzca edimselliðin dýþýnda, kim bilir nerede, tikel birþey olarak kimi insanlarýn kafalarýnda bulunuyor olacak denli güçsüz deðildir; — sonsuz içeriktir, tüm özsellik ve gerçekliktir, ve kendisi kendi Gerecidir ki, onu iþlemesi için kendi etkinliðine verir, çünkü, sonlu bir edim gibi, etkinliðinin besinini ve nesnelerini ondan kazanacaðý verili bir araca, bunun dýþsal bir gerecinin koþullarýna gereksinmez; kendi kendisinden beslenir ve kendisi iþleyeceði Gereçtir; yalnýzca kendisi kendi varsayýmýdýr ve saltýk son Erektir. [...] Þimdi, bu Ýdeanýn gerçek olan, bengi olan, saltýk olarak güçlü olan olmasý, kendini dünyada sergilemesi ve onda kendi kendisinden, onur ve görkeminden baþka hiçbirþeyi sergilememesi— bu olgu Felsefede tanýtlanmýþ olandýr ve burada böyle tanýtlanmýþ olarak varsayýlacaktýr."