Þiirsel yaratý sürecinin temel sorunlarýna eleþtirel bir yaklaþýmýn ürünü olan Sancýlý Yaratý, Rimbaud’dan Melih Cevdet Anday’a, Oktay Rifat’tan Ahmet Muhip Dýranas’a, bir dizi þair üzerine çözümlemeler içeriyor.
“Þair portrelerini de, þiirsel yaratýyý irdeleyen çözümlemeci tavrý da þiir-felsefe iliþkisinden baðýmsýz olarak deðerlendirmenin mümkün olmadýðýna” inanan Ali Galip Yener, bu kitaptaki denemelerde, sözlü gelenekten modernlik sonrasý yaklaþýmlara kadar uzanan geniþ bir yelpazede þiirin izini sürüyor.
Yener’in tartýþmaya açtýðý temalardan bazýlarý: Þiir üzerine yazmanýn zorluklarý ve sorunlarý, modernist þiirde öteki kavramý, þiirsel söylem ve diyalojik düþünce, þiir eleþtirisinde yönelimler, þiirsel yapý, þiirsel imgede geleneðin payý, modernizm-þiir iliþkisi, medyatik çýlgýnlýk döneminde “þiirin ölümü”... Ali Galip Yener’in has þiirin asla ölmeyeceðine inandýðýný söylemeye gerek var mý?