Ýstiklal Marþýmýzýn müellifi Mehmed Akif, son yüzyýlýn önemli edebi þahsiyetlerinden biri olmasýnýn yanýnda, mütevazý ve mücadeleci yönüyle farklý bir hayatý vardýr. En yakýn dostlarýndan olan Mithat Cemal Kuntay’ýn içten ve yalýn anlatýmýyla çizilen Mehmed Akif portresi, kimi zaman biyografi kimi zaman inceleme bazen de bir hatýrat tadý veren bir eser.
Mithat Cemal Kuntay
Þair ve yazar. 1885 yýlýnda Ýstanbul'da doðdu. Vefa Ýdadisi'ni ve Mektebi Hukuku bitirdi. Doktora sýnavýný verdikten (1908) sonra, idare hukuku asistanlýðý yaptý. Adliye Nezareti Özel Kalemi'ne girerek müdürlüðe kadar yükseldi. Birinci Hukuk Mahkemesi üyeliðinden sonra Beyoðlu Dördüncü noteri oldu. Ölümüne kadar bu görevde kaldý.
ESERLERÝ
Sonradan ayrýntýlý bir biyografisini yazdýðý gibi Ýmparatorluðun yýkýlýþ dönemini konu edinen, Üç Ýstanbul (1938) adlý romanýnda da canlandýrdýðý, Mehmed Akif ile tanýþmasý, sanatý ve düþünceleri üzerinde etkili oldu. Aruz vezniyle, vatanseverlik duygularýný ve Türk tarihinin zenginliklerini dile getiren þiirler yazdý. Türk'ün þehnamesi (1945) adlý þiir kitabýndan baþka, antolojileri (Nefaisi Edebiye, 1913), oyunlarý (Kemal, 1912; 28 kânunuevvel, 1918) ve bir romaný vardýr. Çok zengin belgelere dayanan biyografi türündeki eserleri, (Mehmed Akif, 1939; Namýk Kemal, 1944 – 1956; Sarýklý Ýhtilalci Ali Süavi, 1946) anlatýmýnýn çekiciliðiyle de dikkati çeker.