18. yüzyýlda, Venedik’te, müzik ve aþk her þeyden daha üstün tutuluyor, ergenlik çaðýna gelen iki güzel kýzkardeþ içinse, þehrin tutkularý baþ döndürücü bir þekilde
birbirine karýþýyordu.
Chiaretta ve Maddalena, birbirlerinden gündüz ve gece kadar farklýdýr. Ýki kýzkardeþ henüz bebekken, Venedik’in, bahçesine býrakýlan bebekleriyle nam salmýþ hastanesi ve dünyaca ünlü müzik akademisi Ospedale della Pietà’nýn (Pietà Hastanesi’nin) basamaklarýnda býrakýlmýþlardýr. Ateþli ruhlu ve asi Chiaretta, Venedik’in büyük aristokrat ailelerinden birine gelin girerek zaman içinde þehrin en güçlü kadýnlarýndan biri haline gelir. Maddalena ise bir keman virtüözü olur ve Antonio Vivaldi için ilham kaynaðýna dönüþür. Dört Mevsim, Venedik’in 18. yüzyýldaki halini ve bu iki sýradýþý kadýnýn yaþamlarýný ve aþklarýný renkli bir hayal gücüyle zenginleþtirerek anlatýyor.
“Müzik ve 18. yüzyýl Venedik’inin tehlikeli, seçkin dünyasý, bu iki öksüz kýzkardeþin þiirsel ve romantik hikayesi için muhteþem bir fon oluþturmuþ.”
- Stephanie Cowell, Marrying Mozart’ýn yazarý
“Laurel Corona’nýn Dört Mevsim adlý eseri, dahi rahip/besteci Vivaldi’nin egzotik dünyasýna yerleþtirilmiþ bu iki kýzkardeþin hikayesini ve Venedik’in 18. yüzyýldaki ortamýný son derece etkileyici bir üslupla anlatýyor. Sonuç: Yüreklerin ve tarihin güçlü bir kreþendosu!”
- Karen Harper, The Last Boleyn ve The First Princess of Wales’ýn yazarý
“Hiç Venedik’e gitmedim, hiç keman çalmadým veya bir melodi bile bestelemedim ama
Dört Mevsim’i okuduktan sonra, üçünü de yaptýðýmý ve böylece aþkýn alabileceði
birçok biçimi daha iyi anladýðýmý hissediyorum. Tebrikler, Laurel Corona.”
- Sally Gunning, The Widow’s War ve Bound’un yazarý
“Corona, 18. yüzyýldaki Venedik ve Vivaldi’yi yaþama döndürerek aþk, tutku ve müzik hakkýnda çarpýcý bir hikaye anlatýyor.”
- Lauren Willig, The Secret History of the
Pink Carnation’ýn yazarý